Ajankohtaista

Tsekkaa myös opettajien omat ajankohtaiset sivut


Vauhtileikittely + lihaskunto

Tee oma lämmittely kävellen tai hölkkäillen  n. 10 min. Vauhtileikittely 20 min. Liiku aerobisesti kahdella eri vauhdilla. Valitse reipas kävely ja holkkä tai hölkkä ja vähan reippaampi juoksu. Tavoite oman kunnon ja päivän fiiliksen mukaan. Vuorottele eri tempoa minuutin välein tai hyödynnä lyhtypylväitä ( esim. viisi väliä kävellen , viisi hölkäten ). Tee lenkin jälkeen … Jatka lukemista ”Vauhtileikittely + lihaskunto”

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Vauhtileikittely + lihaskunto

Lukio, itsearviointi

Etäkurssin itsearviointi Miten koit etäkurssin liikunnassa?  Miltä  kurssi kokonaisuudessaan tuntui? Mitä kokemuksia / ajatuksia  liikuntatunnit etäopetuksessa herättivät? Mikä oli helppoa/ vaikeaa? Työskentely Miten hyvin noudatit opettajan antamia ohjeita ja tehtäviä? Miten hyvin pidit päiväkirjaa ja dokumentoit liikkumistasi? Oliko päiväkirjan pidossa jotain hankaluuksia? Oppiminen Mitä etäjakso opetti sinulle omasta liikkumisestasi ja itsestäsi liikkujana? Opitko jotakin omasta … Jatka lukemista ”Lukio, itsearviointi”

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Lukio, itsearviointi

Vapaavalintainen

ETÄJAKSO KÄÄNTYY LOPPUSUORALLE… JOTEN.. VALITSE JOKIN MENNEEN, ITSELLESI MIELUISAN ETÄLIIKKATUNNIN OHJELMA JA TOTEUTA SE UUDELLEEN.  TURVALLISESTI. MERKITSE PÄIVÄKIRJAAN MITÄ VALITSIT, MIKSI JA MITEN  LIIKKASUORITUKSEN TOTEUTIT. KÄYTÄ LIIKUNTASUORITUKSEEN/PESEYTYMISEEN AIKAA  n. 50-60MIN, SITTEN viimeistele päiväkirjaasi loppuaika. Etänä.. Kohta jo läsnä.. Ope

Posted in Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Vapaavalintainen

Oma kunto, seurantamittaus

  Oman kunnon seurantamittaus Tee sama kunnon mittaus, minkä teit viimeksi. Oliko viime kerrasta tulokset parantuneet? Liikuntapäiväkirjaan voit kirjata tulokset ja fiilikset 🙂 Kestävyys Tee hyvä lämmittely + lyhyet venyttelyt (yhteensä 15-30 min). Valitse matka. Matkan pituus voi olla esim. 1km, 1,5km 2km, 3km. Voit myöhemmin keväällä kävellä/juosta uudelleen saman matkan. Kävele reippaasti tai juokse … Jatka lukemista ”Oma kunto, seurantamittaus”

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Oma kunto, seurantamittaus

Lit.2 / Kunto, seurantamittaus

Oman kunnon seurantamittausmittaus Liikuntapäiväkirjaan voit kirjata tulokset. Miten meni? Oliko tapahtunut kehitystä?  Kestävyys Tee hyvä lämmittely + lyhyet venyttelyt (yhteensä 15-30 min). Valitse matka. Matkan pituus voi olla esim. 1km, 1,5km, 2km, 3km. Voit myöhemmin keväällä kävellä/juosta uudelleen saman matkan. Kävele reippaasti tai juokse (oman kunnon mukaan) ja ota aika. Kirjaa aika ylös esim. omaan … Jatka lukemista ”Lit.2 / Kunto, seurantamittaus”

Posted in Siljan ajankohtaista | Kommentit pois päältä artikkelissa Lit.2 / Kunto, seurantamittaus

Itsearviointi

ITSEARVIOINTI JA ETÄJAKSO Arvioi omaa työskentelyä, oppimista ja taitoja kevätlukukauden lähiopetuksessa, mutta myös etäopetuksessa. Vastaa liikuntapäiväkirjaan itsearviointia ja etäjaksoa koskeviin kysymyksiin. Lähijakson (kevätlukukausi) arviointi Työskentelytaidot Osallistuitko liikuntatuntien toimintaan aktiivisesti? Miten otit huomioon toiset liikuntatunneilla? Omat lajitaidot Muistele kevätjakson liikuntalajeja; hiihto, palloilu (lentopallo, sähly, palloleikit ), tanssi/kehonhuolto, uinti Miten arvioit omaa osaamista näissä lajeissa? Etäjakson arviointi … Jatka lukemista ”Itsearviointi”

Posted in Minnan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Itsearviointi

Välinetunti

Aloita näin: Valitse kotoa yksi liikuntaväline, jonka kanssa liikut tämän tunnin. Säbämaila( pienpeliä,kikkailua.. ), Koripallo ( Heittoharjoitusta,1 vs1 peliä kaverin kanssa), tennistä ( seinistä/pallottelua .. ), rullaluistimet ( lenkki lähiseudulle) tai jokin muu väline.. Skuutti,pyöräily jne.. Muista TURVALLINEN toteutustapa. Suunnittele itsellesi siis tunnin  mielekäs liikuntasetti ja raportoi päiväkirjaan muutamalla lauseella tunnista..  Mitä teit jne..  

Posted in Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Välinetunti

Happihyppy/Lihaskunto

  Aloita näin: Kävely/rauhallinen hölkkä alkuun 10-15min, jotta ”kone” käynnistyy hyvin.. Sitten reipasta hölkkää/juoksua n.20 min, niin että selvästi hengästyt/ hiki tulee. Lihaskuntoa tunnin loppuun. n. 15-20 min. Tee  ainakin punnerruksia,vatsaliikkeitä,selkäliikkeitä. Useampi sarja.  Tee myös KUNNON venyttely loppuun ja käytä siihen riittävästi aikaa.  Sitten suihkuun. Raportoi muutamalla lausella päiväkirjaan, miten tunti sujui.

Posted in Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Happihyppy/Lihaskunto

Rentoutus

Rentoutus Tee n. 30-45 min. rauhallinen ulkoilulenkki. Järjestä lenkin jälkeen  itsellesi mukava, rauhallinen paikka, jossa voit mahdollisimman hyvin rentoutua. Asettaudu istumaan tai makuulle ja rentoudu harjoituksen avulla.                                            ( Rehtoutusharjoitus,  Tytti Koro ,16 min. ) … Jatka lukemista ”Rentoutus”

Posted in Minnan ajankohtaista, Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Rentoutus

OneDrive -ohjeet liikuntapäiväkirjalle ja jako opettajalle

Näin teet liikuntapäiväkirjan OneDriveen: 1. Mene Onedriveen ( Office 365 ) selaimella (mielellään tietokoneella) 2. Luo uusi tiedosto (esim. Word) 3. Nimeä tiedostosi Asiakirjasta esim. Liikuntapäiväkirja Liisa Liikkuja 4. Jaa tiedosto opelle Jaa-painikkeesta (oikealla ylhäällä) Kun olet jakanut päiväkirjan kerran opettajalle, sinun ei tarvitse jokaisen liikuntatunnin jälkeen jakaa sitä uudelleen. Mene kuitenkin aina  sähköpostin (Office … Jatka lukemista ”OneDrive -ohjeet liikuntapäiväkirjalle ja jako opettajalle”

Posted in Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa OneDrive -ohjeet liikuntapäiväkirjalle ja jako opettajalle