Siljan ajankohtaista

Siljan ajankohtaiset tiedotteet löydät täältä

Vauhtileikittely + lihaskunto

Tee oma lämmittely kävellen tai hölkkäillen  n. 10 min. Vauhtileikittely 20 min. Liiku aerobisesti kahdella eri vauhdilla. Valitse reipas kävely ja holkkä tai hölkkä ja vähan reippaampi juoksu. Tavoite oman kunnon ja päivän fiiliksen mukaan. Vuorottele eri tempoa minuutin välein tai hyödynnä lyhtypylväitä ( esim. viisi väliä kävellen , viisi hölkäten ). Tee lenkin jälkeen … Jatka lukemista ”Vauhtileikittely + lihaskunto”

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Vauhtileikittely + lihaskunto

Lukio, itsearviointi

Etäkurssin itsearviointi Miten koit etäkurssin liikunnassa?  Miltä  kurssi kokonaisuudessaan tuntui? Mitä kokemuksia / ajatuksia  liikuntatunnit etäopetuksessa herättivät? Mikä oli helppoa/ vaikeaa? Työskentely Miten hyvin noudatit opettajan antamia ohjeita ja tehtäviä? Miten hyvin pidit päiväkirjaa ja dokumentoit liikkumistasi? Oliko päiväkirjan pidossa jotain hankaluuksia? Oppiminen Mitä etäjakso opetti sinulle omasta liikkumisestasi ja itsestäsi liikkujana? Opitko jotakin omasta … Jatka lukemista ”Lukio, itsearviointi”

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Lukio, itsearviointi

Oma kunto, seurantamittaus

  Oman kunnon seurantamittaus Tee sama kunnon mittaus, minkä teit viimeksi. Oliko viime kerrasta tulokset parantuneet? Liikuntapäiväkirjaan voit kirjata tulokset ja fiilikset 🙂 Kestävyys Tee hyvä lämmittely + lyhyet venyttelyt (yhteensä 15-30 min). Valitse matka. Matkan pituus voi olla esim. 1km, 1,5km 2km, 3km. Voit myöhemmin keväällä kävellä/juosta uudelleen saman matkan. Kävele reippaasti tai juokse … Jatka lukemista ”Oma kunto, seurantamittaus”

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Oma kunto, seurantamittaus

Lit.2 / Kunto, seurantamittaus

Oman kunnon seurantamittausmittaus Liikuntapäiväkirjaan voit kirjata tulokset. Miten meni? Oliko tapahtunut kehitystä?  Kestävyys Tee hyvä lämmittely + lyhyet venyttelyt (yhteensä 15-30 min). Valitse matka. Matkan pituus voi olla esim. 1km, 1,5km, 2km, 3km. Voit myöhemmin keväällä kävellä/juosta uudelleen saman matkan. Kävele reippaasti tai juokse (oman kunnon mukaan) ja ota aika. Kirjaa aika ylös esim. omaan … Jatka lukemista ”Lit.2 / Kunto, seurantamittaus”

Posted in Siljan ajankohtaista | Kommentit pois päältä artikkelissa Lit.2 / Kunto, seurantamittaus

Rentoutus

Rentoutus Tee n. 30-45 min. rauhallinen ulkoilulenkki. Järjestä lenkin jälkeen  itsellesi mukava, rauhallinen paikka, jossa voit mahdollisimman hyvin rentoutua. Asettaudu istumaan tai makuulle ja rentoudu harjoituksen avulla.                                            ( Rehtoutusharjoitus,  Tytti Koro ,16 min. ) … Jatka lukemista ”Rentoutus”

Posted in Minnan ajankohtaista, Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Rentoutus

Lisämateriaalia liikuntatunneille: juoksutekniikkaa, jumppaa, liikkuvuutta…

Lisämateriaali: Keppijumppa Disco funk – just for fun 🙂 Toiminnallinen liikkuvuus ( Liikku ) Venyttely ( Treenaakotona.com ) Kehoa avaava ja liikkuvuutta lisäävä harjoitus Juoksutekniikka/voima Juoksutekniikkaharjoitteet Porrastreeni          

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Lisämateriaalia liikuntatunneille: juoksutekniikkaa, jumppaa, liikkuvuutta…

Kehonpainotreenit

 

Posted in Siljan ajankohtaista, Yleinen | Kommentit pois päältä artikkelissa Kehonpainotreenit